Şubat 02, 2005

FF-CP11 NC

Doğum günü hediyem -ki aslında ikimize de hediyeydi bu- bir Nikon CoolPix 8800 fotoğraf makinesi idi... Allahım o ne güzel cihaz öyle...

Lensi eşek kadar afedersiniz; bu da aslında büyük sorun. Çizilmemesi, tozlanmaması, kirlenmemesi için makineyi kullanırken paranoyakça davranışlarda bulunmanız gerekiyor. Sorunun çözümü ise basit: Lensin önüne, fotoğraf üzerindeki efekt etkisi neredeyse sıfır olan bir filtre takmak. Bu filtreler, lensin zarar görmesiyle başınıza açılacak maddi yükün neredeyse yüzde 2'si 3'ü değerinde oldukları için yaygın olarak lens koruma amaçlı kullanılıyorlar zaten.

İyi ama peki benim alet için uyumlu filtre nedir? Adı nedir? Modeli nedir?

Bu sorulara yanıt bulmak için hayvanlar gibi araştırma yaptım. Olmadı, Nikon merkeze mail attım. Cevap geldi: Aradığım şey FF-CP10 NC filtreymiş...

Sonra Türkiye'de bu filtreyi aradım. Merkez dağıtıcıda, en büyük bayilerde...

Yok...

Yurtdışında araştırdım ve buldum ama filtre fiyatının 2 katı kadar 'shipping' ekledikleri için oradan satın almak son derece mantıksız...

Ben de fotoğraf makinesini aldığım büyük ve güzide mağaza (kinaye değil, hakikaten öyle) Aydınlar'a işi havale ettim. Gelince bana haber vereceklerdi.

Bu bekleyiş esnasında bir araştırma daha yaptım ve ilginç bir bilgiye ulaştım tesadüfen... Meğer Nikon merkezin "aha istediğiniz ürün işte budur" dediği FF-CP10 NC aslında 8800'e değil, bir önceki seriye uyumluymuş. Benimkine uyan filtrenin modeli FF-CP11 NC imiş... Bak sen...

Tekrar Aydınlar'a haber çaktım; oradaki çalışanla ahbab olduk, aynı formatta bekleyişteyim yine...
Netice mi? Güzelim makine sırf ben "aman bir şey olmasın" diye tırstığım için karpuz gibi yatıyor evde... Ne oldu? Hesapta Fikret fotoğraf çekecekti...

Hayatımız hep birşeyleri beklemekle geçmiyor mu zaten?

Hiç yorum yok: