Ocak 30, 2005

Hareket alanı...

İnsan hayatta 4 şeye yeterli vakit ayırabilmelidir:

- İşine
- Eşine
- Kendine
- Uykuya

Buradaki '' maddesi evli olmayanlar için 'sevgili' olarak da kayda geçebilir; bir şey değişmeyecektir. Esas olan, bunlardan birinin eksik kalması ya da hiç olmaması durumunda hayatın çekilmez bir hal alması... İşte bir insan için her biri kritik olan dört hareket alanı!

Madem ki bu benim weblogum, kendime göre bir hesap yapacağım şu anda... Bu paylaşımı günlük bazda yaparsanız, batarsınız. Çünkü imkânsızdır. Niye mi? Bakın anlatayım:

Uyku sabit değer... İyi uyku için 7-8 saat ideal derler ama hadi ben 7 diyorum.

İş de sabit... Mecburen... Normalde 8 saat, bizde 10 saat. 1,5 saat de gidiş dönüş toplam yol olsa eder 11,5 saat...

Bu hesapta dikkate alınmayan akşam yemeği derdi vardır ki o da en iyi ihtimalle pişirme/ısmarlama + yeme 1,5 saat tutar...

Ne yaptı?

7 + 11,5 + 1,5 = 20

Bir gün kaç saattir?

24...

24 - 20 = 4

4 saat... Kendine, eşine... Hmmm... Zor!

Klasik kadın tipi, kendinize zaman ayırmanızı pek anlayışla karşılamaz. Ebru belki de klasik tip sayılmayacak bir karakter olduğu için ona aşık olmuşumdur.

Ama, insan sevince, sevdiğini bir köşede bırakıp da kendi zamanını yaratmakta vicdanen zorlanıyor. İşin daha da kötüsü, kendine zaman ayıracağına 'o'na zaman ayırarak daha mutlu oluyor.

İşin sonu bir bok çukuru aslında... Böyle yaparsanız kendinizi unutabilir ve zamanla kendinizi kötü hissedebilirsiniz.

Ben çözümü buldum...

Hafta içi bir kaç gün uykumdan 2 saat çalıyorum; hafta sonu ise bu hırsızlığı daha da ileriye götürerek (şimdi olduğu gibi) 4'e 5'e kadar kendimle kalıyorum. Netice mi?

Süper!

Hiç yorum yok: