Ocak 23, 2005

"Duvara mı karşı?"


Bir sinema filmi, kendi dışı bir konudan dolayı ülke gündemini meşgul etmişse, ben kesin olarak uzaklaşırım o filmden... Garip ve bilinçsiz bir tepki işte...

Bu film, Dilâra müstear adıyla insan türünün üremesi konulu belgesel filmlerde başarıyla yer almış 'aktris' Sibel Kekilli sayesinde ses getirdi... Bu filmi seyretmeyen ve hatta adını bile bilmeyen Türk İnternet camiası hemen bu belgeselleri 'download' edip seyretti bilgilenmek için. Yalan söylemeyeyim ben de bilimsel maksatla bu belgesellerden kısa klipler seyrettim :)

Lafı uzatmayayım; işte Ebru uzun zamandır istiyordu bu filmi seyretmeyi. Ben de açıkçası geçiştiriyordum! Daha fazla direnç gösteremedim...

Almanya'da yaşayan Türk ikinci ve üçüncü kuşakların nasıl bir yaşam sürdüğü, içinde bulundukları 'kimlik' sorunu, iki kültür arasında sıkışıp ezilmeleri ve benzeri konuların veriliş biçimine diyecek yok. Ancak filmdeki genel anlatım, karakterlerin öykü içindeki davranış biçimlerinin altını dolduracak kuvvette değil bence. Detaya girersem filmi anlatmış olacağım için uzatmıyor ve susuyorum.


Baş karakteri canlandıran Birol Ünel'in bir başka filmini izlemediğim için yorumum pek de 'muteber' görünmeyebilir ama bence Ünel -inceden- 'kendisini' oynamış. Filmi izlemeden önce okuduğum bir röportajından aldığım izlenimlerle söylüyorum bunu... Bu noktada Ünel bana nedense merhum Özcan Özgür'ü hatırlattı... Loser, kendiyle kavgalı, bağımlı...

Kekilli'ye gelince... Karakterin bir oyuncu için 'parlatılacak' çok bir tarafı olmasa da sırıtmamış Kekilli. Ama, bence, her sıradan oyuncunun biraz da yönetmen desteğiyle kotarabileceği bir roldü Sibel karakteri... (Daha önceki belgesellerinde(!) kişisel yeteneklerini daha açık seçik görmüştüm)

Meltem Cumbul'u zaten sevmem... Güven Kıraç ise hep 'aynı' ama 'iyi'...

Sibel'in abisi dışındaki yan karakterler ise tam bir felaket! Hele Sibel'in annesi... Herhangi birimizin annesi daha iyi oynardı öyle söyleyeyim!

Son toplamda, bence, biraz daha meşakkatli bir masa başı çalışması ve biraz daha doğru bir casting ile çok daha iyi olabilecek bir filmdi Duvara Karşı...

Hiç yorum yok: