Aralık 10, 2005

Herşeyin Kısa Tarihi

Uzun süredir ne zaman, ne de zevkime göre okuyacak kitap bulabiliyordum. Bilenler bilir; bana yeni bir şeyler öğretmeyen kitapları okumam.

Geçenlerde buldum: "Hemen Herşeyin Kısa Tarihi"

Kitap, bilim dünyasında dünden bugüne geçilen önemli tüm kilometre taşlarını, anahtar kişileri de işin içine katarak, bilimsel fakat 'hard' gerçekleri mümkün olduğunca 'light' ve keyifli bir üslupla anlatıyor.

Daha 1/6'sı bitti bitmedi. Benzer konuları işleyen nice kitap okumuş, anlatılanların bir kısmını biliyor olsam da hem yeni şeyler öğrendim, hem de iyiden iyiye boşluğa düştüm.

Samanyolu galaksisi içinde milyarlarca güneş sisteminin içinde minicik bir gezegen üzerinde bir nokta... Üstelik bunun gibi galaksilerden tahminen -ki bence kat be kat fazladır- 140 milyar tane var...

Seneler önce geldiğim noktaya geldim bir an:

"Yalan dünya, herşey bomboş..."

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Umarim kitabi bitirebilmissindir, ilk yayinlandigi ulke olan Ingiltere'de satis hayli genis bir kitle tarafindan okunup bazi adeta populer kulturun bir parcasi oldu.
Kitap atomu olusturan partikullerden evrenin hacmine kadar, arada kalan, canli cansiz "hemen" her seyi bilim cercevesinde mesele yapmis, bu ugurda insanevladinin harcadigi zamani,emegi, basari ve basarisizligini, bilebildigi kadar bilemediklerini ve hayallerini derli toplu sunmus.
Gerekli ve yararli bir kitap, herkese oneririm.